Sunday, October 7, 2007


Bagaimanakah Institusi Ulama’ Dihapuskan

Pertama : Mengancam Mahasiswa al Azhar

Sebagaimana yang telah dinyatakan sebelum ini, Mahasiswa diancam dengan pelbagai cara, termasuklah, menghalau dari penempatan anak-anak Melayu, menyekat zakat, menakut-nakutkan dengan ISA, menyekat bantuan dan banyak lagi. Mereka mendapati bahawa Al Azhar merupakan sumber Islam yang terutama, oleh itu mereka memandang bahawa Al Azhar adalah virus yang akan mengganggu perancangan secular yang telah dirancang sebelum kemerdekaan lagi.

Kedua : Memburuk-burukkan Ulama’ di Mata Masyarakat

Pelbagai tuduhan dan lemparan dihujum kepada golongan Ilmuan, mahasiswa Al Azhar khususnya. Mereka menyebarkan fitnah-fitnah yang tidak sepatutnya bertujuan menutup mata masyarakat bahawa ulama’-ulama’ ini adalah pencetus keganasan dan kekecohan, sedangkan kata-kata mereka hanyalah fitnah!

Setelah menyumbatkan mereka ke dalam ISA, mereka bangga mengatakan bahawa “inilah pembangkang yang membuat keganasan dan mengancam negara”. Mereka juga mendakwa “lihatlah berapa ramai pengganas-pengganas di dalam parti pembangkang”. Inilah cara yang digunakan untuk memperdayakan masyarakat supaya membenci golongan ilmuan.

Bagaimanakah anak-anak kita hendak beradab dengan adab Islam dan berakhlak dengan akhlak Islam sekiranya golongan-golongan ilmuan ini dilabelkan dengan pelbagai tuduhan yang tidak sepatutnya. Mereka telah merosakkan Islam di negara Islam secara dalam!

Ketiga : Menangkap Terus Golongan Ilmuan

Inilah strategi ketiga yang digunakan untuk menghapuskan institusi ulama’ yang dilakukan dengan teliti dan terancang supaya tidak terlihat bahawa mereka cuba mengapuskan ulama’ di bumi Malaysia. Beberapa kes yang dirancang terus dijadikan bahan untuk membolehkan mereka ditangkap dan lebih melancarkan lagi kerja-kerja mereka.

Kesimpulan

Dunia akhir zaman yang menyaksikan Islam dipandang pelik oleh semua orang. Berpunca oleh mereka yang sememangnya menginginkan Islam itu jauh dari mata masyarakat. Lihatlah, puluhan hadith-hadith Nabi SAW yang menyatakan tentang peristiwa akhir zaman dan turut disebutkan juga tentang penghapusan institusi ulama.

Daripada Anas r.a berkata : "Akan aku ceritakan kepada kamu sebuah hadith yang tidak ada orang lain yang akan menceritakannya setelah aku. Aku mendengar Rasulullah S.A.W bersabda : "Di antara tanda Kiamat ialah sedikit ilmu, banyak kejahilan, berlaku banyak penzinaan, ramai kaum perempuan dan sedikit kaum lelaki, sehingga nantinya seorang lelaki akan mengurus lima puluh orang perempuan. (HR Bukhari Muslim)

No comments: