Friday, June 6, 2008



JAMBORI AMAL MALAYSIA
Peringkat Kebangsaan bagi kali yang ke 16 .

Pemandangan dari sudut Masjid Kuala Kangsar. Cukup indah dan gah sehebat namanya AMAL.
Alhamdulillah , penyertaan Kontijen AMAL negeri telah berjaya mencipta rekod baru Jambori , apabila kini ianya disertai lebih 2350 orang dan setakat berita semalam , Pahang telah berjaya menghantar peserta yang paling ramai ( 303 ).orang .


Dewan Pemuda PAS Pusat merakamkan sejambak tahniah buat AMAL kerana berjaya dengan cemerlangnya memainkan peranan sebagai badan beruniform sekaligus mengangkat nama Gerakan Islam di hati masyarakat.


Kegigihan kalian dengan slogan al Amalulillah turun ke padang membantu masyarakat yang memerlukan menjadi jambatan penting bagi Gerakan Islam yang kita dokong hari ini dengan masyarakat umum . Sekurang - kurang persepsi negatif yang sering dilontarkan kepada Gerakan Islam ini dapat di perbetulkan.


Namun begitu , segala prestasi yang dicapai dan potensi yang dimiliki tidak meletakkan Jabatan AMAL berasa puas dan memadai , sebaliknya pertingkatkan lagi segala pencapaian dengan menguasai semua lapangan AMAL . Khasnya Amal Fardi , amal Ijtimaei dan Amal Jamaei .


Setiap individu anggota AMAL juga dinasihatkan agar memberi fokus dalam pembinaan syakhsiyyah ( jati diri ) , fikrah dan aqidah yang sohih justeru ini adalah syarat pelengkap sebagai anggota atau amilin Gerakan Islam .

Seindah uniform , pastikan akhlak kalian jua indah dipandang dan sehebat batalion , pastikan amal ibadah kalian jua hebat dinilai .

No comments: